No products in the cart.
Hiển thị 49–64 của 166 kết quả
The CENTAMAX-G was developed for torsionally-active generator and pump drives. Torque is transmitted to the rubber element through the interlocked outer flywheel flange. Available with CENTALAN-HT elastomer, a high-temperature tolerant, synthetic material developed to meet the dynamic characteristics of natural rubber mixtures. Characterized by high torsional flexibility with linear characteristics, the CENTAMAX-G couplings damp torsional vibrations and shock loads and compensate axial, radial, and angular misalignments. CENTAMAX-G is equipped with an industry standard taper-locking bushing for quick and easy installation. Available for engine and generator connections according to DIN-6281. The CENTAMAX-G is available with flywheel connections according to SAE and offers a plug-in version for easy assembly and mounting.
The CENTAMAX-HTC is optimized for higher allowable power loss for drives subject to extreme torsional vibration. The CENTAMAX-HTC enables torque transmission via a toothed outer ring onto a rubber-in-shear element divided into slim sections. The highly reliable design is axially compact yet ideal for high-torque applications. With optimized higher allowable energy loss due to increased surface area, improved heat dissipation, and more effective ventilation, the CENTAMAX-HTC is a robust coupling solution for modern low emission diesel engines. Available with CENTALAN-HT elastomer for superior heat-resistance. Built to damp torsional vibrations and shock loads, the CENTAMAX-HTC compensates significant axial, radial, and angular misalignments. The compact, economic design proves superior when compared to standard double element couplings, making this a high-performance solution. Available for SAE and non-standard flywheel connections, the CENTAMAX-HTC offers plug-in blind assembly and minimal mounting effort.
The CENTAMAX-S is a highly reliable rubber-in-shear solution for the transmission of high torques. Thanks to compact dimensions, the CENTAMAX-S is ideal for tight spaces. The CENTAMAX-S transmits torque to the rubber element through an interlocked, toothed outer ring. This offers reliable, high-torque transmission, a high torsional flexibility with linear characteristics. The CENTAMAX-S damps torsional vibrations and shock loads. Built to compensate axial, radial, and angular misalignments, the CENTAMAX-S coupling is also available with an oil-resistant silicone design option or CENTALAN-HT for improved heat resistance. Available plug-in version offers easy assembly and minimal mounting effort.
Built for diesel-driven compressor and pump drives, the CENTAX-K is a torsionally soft coupling based on a rubber-in-shear element vulcanized to a glass-fiber reinforced plastic flange. CENTAX-K’s reliable compensation of misalignments has been endurance-tested (type-tested), and proven. The CENTAX-K features a compact design and is available with a silicone elastomer for high-temperature applications. Plug-in features are available for simple equipment mounting. All standard flywheel connections are realized with the CENTAX-K for efficient, fast, and easily-customized solutions.
Được chế tạo cho các bộ truyền động máy nén và máy bơm chạy bằng động cơ diesel, CENTAX-K là một khớp nối mềm xoắn dựa trên bộ phận cắt cao su lưu hóa với mặt bích nhựa gia cố bằng sợi thủy tinh.
Khả năng bù sai lệch đáng tin cậy của CENTAX-K đã được kiểm tra độ bền (thử nghiệm loại) và đã được chứng minh. CENTAX-K có thiết kế nhỏ gọn và có sẵn chất đàn hồi silicon cho các ứng dụng nhiệt độ cao. Các tính năng plug-in có sẵn để gắn thiết bị đơn giản. Tất cả các kết nối bánh đà tiêu chuẩn đều được thực hiện bằng CENTAX-K để mang lại các giải pháp hiệu quả, nhanh chóng và dễ dàng tùy chỉnh.
Under the CENTAX-K product line, the CENTAX-KK features a two-piece connection to the driven units. Using an additional hubstar from the CENTAFLEX-K series, an axial blind mount is achieved. The design allows for keyed connections, conical clamping, or the CENTALOC-clamping. The positive locking of the hub with an integrated rubber bumper provides additional innovation and customization, ensuring that the fixed rotating direction coupling is free of backlash. The innovative design ensures reduced noise during operation. Excellent for marine and energy applications, the CENTAX-KK has the quality features of the CENTAX-K, available customization, and superior adaptability for each application.
Thuộc dòng sản phẩm CENTAX-K, CENTAX-KK có kết nối hai mảnh với các bộ điều khiển. Bằng cách sử dụng một hubstar bổ sung từ dòng CENTAFLEX-K, bạn sẽ đạt được giá treo rèm hướng trục.
Thiết kế cho phép kết nối có khóa, kẹp hình nón hoặc kẹp CENTALOC. Khóa tích cực của trung tâm với một miếng đệm cao su tích hợp mang lại sự đổi mới và tùy chỉnh bổ sung, đảm bảo rằng khớp nối hướng quay cố định không bị phản ứng ngược.
Thiết kế sáng tạo đảm bảo giảm tiếng ồn trong quá trình hoạt động, rất phù hợp cho các ứng dụng hàng hải và năng lượng, CENTAX-KK có các tính năng chất lượng của CENTAX-K, khả năng tùy chỉnh sẵn có và khả năng thích ứng vượt trội cho từng ứng dụng.
Part of the CENTAX-K line, the CENTAX-KS features a hub integrated into the plastic flange on the driven-side. The driving unit of this one-piece coupling is then plugged onto the splined shaft of your driven equipment for ease of assembly. The CENTAX-KS is available in variations to suit many different applications. Able to damp torsional vibrations and impacts to reduce wear and tear on your gear or pump, the CENTAX-KS compensates for axial and radial misalignment that may result during operation. The series covers torques ranging from 400 to 800 Nm. Tested and proven, CENTA products can withstand the toughest applications.
Là một phần của dòng CENTAX-K, CENTAX-KS có một trung tâm được tích hợp vào mặt bích nhựa ở phía dẫn động. Sau đó, bộ phận truyền động của khớp nối một mảnh này được cắm vào trục có rãnh của thiết bị được dẫn động để dễ lắp ráp.
CENTAX-KS có nhiều biến thể để phù hợp với nhiều ứng dụng khác nhau. Có khả năng làm giảm các rung động và tác động xoắn để giảm hao mòn trên thiết bị hoặc máy bơm của bạn, CENTAX-KS bù đắp cho độ lệch trục và hướng tâm có thể xảy ra trong quá trình vận hành.
Dòng sản phẩm này bao gồm các mô-men xoắn từ 400 đến 800 Nm. Đã được thử nghiệm và chứng minh, các sản phẩm của CENTA có thể chịu được những ứng dụng khắc nghiệt nhất.
Ideal for heavy-duty and high-speed applications, the CENTAX-TT is a compact twin torque coupling with high performance. Designed with two concentrically arranged, pre-compressed “twin” rubber segments to jointly transmit torque, the CENTAX-TT is a high-performing design specifically built for a high torque range. Used for ship propulsion, generator sets, and similar applications, the CENTAX-TT is characterized by medium torsional stiffness. Torsional adaptation can be achieved by adjusting the number and arrangement of the rubber segments to allow for many different configurations. The CENTAX-TT damps torsional vibrations and shock loads. Able to compensate axial and radial misalignments, this flexible coupling is an ideal solution. Effectively ventilated for high admissible energy loss, the CENTAX-TT can hold up under many tough environments. Mounted with minimal effort and replaceable without movement of surrounding coupled components, the CENTAX-TT is a compact, low-maintenance coupling solution.
Lý tưởng cho các ứng dụng tải nặng và tốc độ cao, CENTAX-TT là khớp nối mô-men xoắn đôi nhỏ gọn với hiệu suất cao. Được thiết kế với hai đoạn cao su “đôi” được nén sẵn, được sắp xếp đồng tâm để cùng truyền mô-men xoắn, CENTAX-TT là một thiết kế hiệu suất cao được chế tạo đặc biệt cho phạm vi mô-men xoắn cao.
Được sử dụng cho động cơ đẩy tàu, bộ máy phát điện và các ứng dụng tương tự, CENTAX-TT được đặc trưng bởi độ cứng xoắn trung bình. Sự thích ứng xoắn có thể đạt được bằng cách điều chỉnh số lượng và cách sắp xếp các đoạn cao su để cho phép có nhiều cấu hình khác nhau.
CENTAX-TT làm giảm rung động xoắn và tải va đập. Có khả năng bù các sai lệch hướng trục và hướng tâm, khớp nối linh hoạt này là một giải pháp lý tưởng. Được thông gió hiệu quả để giảm tổn thất năng lượng ở mức cho phép, CENTAX-TT có thể hoạt động trong nhiều môi trường khắc nghiệt. Yêu cầu công sức lắp đặt tối thiểu và có thể thay thế mà không cần di chuyển các bộ phận ghép nối xung quanh, CENTAX-TT là giải pháp khớp nối nhỏ gọn, ít bảo trì.
CENTAX-V series includes torsionally soft intermediate couplings and bearing support for universal joint shafts designed for construction equipment, ship propulsion drives, and locomotives. This versatile, highly torsionally flexible intermediate coupling has linear characteristics. For cardan driveshafts, the CENTAX-V series provides the safe transmission of torque via a highly flexible, pre-compressed rubber-in-shear element with precision-centered bearings built in. A highly flexible intermediate coupling like the CENTAX-V assures damping of the vibrations and noise for smooth operation and a longer service life for connected units and gear. The CENTAX-V is ventilated with a high allowable energy loss to ensure good heat dissipation and prevent overheating during operation. The couplings are economically priced, and readily available with several standard SAE flywheel connections and hubs to suit a variety of shaft flanges. CENTA-FH flange housings are recommended for larger deflection angles.
Dòng CENTAX-V bao gồm các khớp nối trung gian mềm xoắn và ổ trục hỗ trợ cho các trục khớp vạn năng được thiết kế cho thiết bị xây dựng, bộ truyền động đẩy tàu và đầu máy xe lửa. Khớp nối trung gian linh hoạt, có độ xoắn cao này có các đặc tính tuyến tính. Đối với trục truyền động cardan, dòng CENTAX-V cung cấp khả năng truyền mô-men xoắn an toàn thông qua bộ phận cắt cao su được nén trước, có độ linh hoạt cao với các ổ trục định tâm chính xác được tích hợp sẵn.
Một khớp nối trung gian có độ linh hoạt cao như CENTAX-V đảm bảo giảm chấn độ rung và tiếng ồn giúp máy móc vận hành êm ái và kéo dài tuổi thọ cho các bộ phận và thiết bị được kết nối.
CENTAX-V được thông gió với mức tổn thất năng lượng cho phép cao để đảm bảo tản nhiệt tốt và tránh quá nhiệt trong quá trình vận hành. Các khớp nối này có giá thành kinh tế và sẵn có với một số đầu nối và trục bánh đà SAE tiêu chuẩn để phù hợp với nhiều loại mặt bích trục. Vỏ mặt bích CENTA-FH được khuyên dùng cho các góc lệch lớn hơn.
Centrifugal blowers are used for moving air or gases, in ventilation systems for buildings, and are suited for industrial and air pollution control systems. These blowers are available in many different cubic feet per minute (CFM).
- Pipeline compressor: gas turbine to compressor, 38,874 hp (29,000 kW) at 7,700 rpm
- Purified Terephthalic Acid (PTA) plant: steam turbine to compressor, 71,662 hp (53,460 kW) at 3,021 rpm
- LNG ship: gearbox to compressor, 22,015 hp (16,423 kW) at 8,242 rpm
Concentric helical inline gearing features high quality, precision components. Dimensionally and mechanically interchangeable with many major brands and available in a wide variety of mounting arrangements and input options, they are designed to be used in high torque applications while providing the economy of a gearmotor. Built for long continuous-duty life.